Neviem sa rozhodnúť

Brzdové platničky EBC

Pre výber správnych brzdových kotúčov a platničiek je podstatné poznať ich vlastnosti. Preto neváhaj a pred kúpou si prečítaj tento krátky článok. Na brzdách sa vyhráva, ale aj prehráva ak ich zvolíš nesprávne.

Klasické platničky

Tieto platničky si vyber pokiaľ jazdíš či už na skútriku, alebo ale aj na väčšej motorke a tempo tvojej jazdy je viac kľudné ako svižné. Taktiež sú super ako voľba na zadnú brzdu. Nepotrebujú sa zahrievať, vydržia dlho a brzdia stále rovnako pri bežnej jazde. Znesú aj občasné vyššie tempo, no nie dlhodobo. Pri veľkom prehriatí platničiek následkom príliš športovej jazdy by sa mohla znížiť ich brzdná účinnosť a platničky by ťa nemuseli podržať tak spoľahlivo, ako by si potreboval. Na športovú jazdu tu máme iné triedy platničiek :).

ATV & Dirt séria SV a R

Jazdíš offroad? Toto je v tom prípade tá správna voľba pre teba. Sériu SV si vyber ak jazdíš hobby, R ak si skutočný pilot a potrebuješ najlepší brzdný účinok. Platničky série R sa ti síce budú rýchlo drať, no nebudú až tak ničiť kotúč a brzdný účinok bude maximálny. Platničky série SV sú tvrdšie, čím viac odierajú kotúč, nedokážu sa do neho až tak zahryznúť, ale na druhú stranu ti vydržia omnoho dlhšie. Séria SV je taktiež vhodná pre ťažké pracovné štvorkolky. Tam by si Rky zodral hneď.

Carbon X & TT

Spoznáš ich hneď vďaka červenému sfarbeniu. Ešte o niečo vyššia trieda ako SV a R. Proste karbón. Majú schválenie aj na cesty, takže ak máš KTM EXCR na ktorej beháš blato/asfalt, alebo motorky typov Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere 700, MV Agusta Lucky Explorer alebo Ducati DesertX s ktorými skutončne beháš jeden deň blato a druhý deň asfalt, ber tieto platničky. Rovnako ich môžeš použiť aj na športové štvorkolky. Len pozor na tie ťažšie kusy, tam z nich bude ubúdať po každej jazde ak ich dáš dozadu.

V-Pads™

Celkom novinka na trhu. Volili by sme ich možno skutočne ako niečo o kúsok lepšie než klasické platničky. Naozaj fajn na väčšie cruisre. Výdrž a brzdný účinok sú na dobrej úrovni. Taktiež nie je potrebné nejak ich zahrievať aby brzdili na plno. Polosintrované.

Double-H™

Asi najpredávanejší model platničiek od EBC. Dvakrát sintrované. Výborný pomer medzi výdržou a brzdnou silou. Zabrzdia ti skvele či už sa budeš len tak pohodovo voziť, alebo z času na čas svojej mašine poriadne otočíš rýchlopalom. Tvoj Hornet, Fazer, Triplespeed/Triplestreet, Africa Twin, Vstrom, Versys a všetky im podobné mašiny budú z týchto platničiek nadšené a ty taktiež. Do predu by tie platničky mali byť samozrejmosťou. Do zadu si ich dáš ak svoju motorku rád rozmaznávaš :).

EPFA Sintered

Ideš si tak so svojou Panigale alebo Streetfighterom okolo okruhu Slovakiaring a vidíš, že dnes majú Track day. Idzem? Nejdzem? Hej? Nie? Čo brzdy? Prežijú to? Ak tam budeš mať platničky série EPFA nemaj obavy a svoju lásku poriadne prežeň po okruhu. Samozrejme zo začiatku začni z ľahka aby si zahrial gumy a platničky taktiež, tieto potrebujú pre maximálny brzdný účinok správnu prevádzkovú teplotu ktorá je posunutá vyššie ako je bežné. Čím viac ich zahreješ tým viac sa ti budú do kotúča hrýzť. Na okruhu si si dobre zajazdil, ale stále máš málo. Preletí okolo teba chlap na športovom aute. To si predsa nenecháš. Za chvíľku si mu nelepený na kufri, zákruty ideš s kolenom na zemi a na ďalšej rovinke ho predbiehaš, na brzdy ideš na poslednú chvíľku a vždy to ubrzdíš. Večer si ešte dáš poriadny street pretek s kamošmi a o polnoci parkuješ Ninju do garáže. Presne na toto všetko sú určené platničky série EPFA.

GPFAX Sintered

Pozeráš na svoju Apriliu RSV4 RR a hovoríš si, toto bude moja okruhovka. Aké tam dám platničky? Nemáš ale o čom uvažovať. Pre čisto okruhové účely sú tu EBC GPFAX. Platničky, ktoré na ceste nemajú čo robiť, tam by si s nimi nebol až tak spokojný a ani tam nie sú schválené. Tieto musíš vyslovene poriadne zahriať pár kolami, potom ísť naplno a postupne zrýchľovať.